Acta NOTARIAL DE SUBHASTA FORÇOSA

Formularios de actas y poderes notariales (2008)

Manuel Faus - Notario
Seccion: Actes amb sortida

Enlazado como:



Resumen


Model d'Acta notarial a requeriment d'un creditor hipotecari, en el procediment executiu extrajudicial.

Ver el contenido completo de este documento

Extracto


Acta NOTARIAL DE SUBHASTA FORÇOSA

MOLT IMPORTANT:

La sentència del Tribunal Suprem de 20 de maig de 2.008 ha suprimit totalment la darrera redacció de l'art. 220 del Reglament Notarial. 

Podem preguntar-nos si tota subhasta notarial ha estat declarada nul·la o només les regles de l'art. 220 del RN, subsistint les normes que segueixen regulant el procediment extrajudicial (que hem d’entendre com venda extrajudicial per mitjà de Notari). 

Vam afirmar, en el seu moment, que les normes del Reglament Hipotecari subsistien, excepte millor doctrina. Ara podem citar la resolució de la DGRN de 29 juny de 2.009 (BOE 03 de setembre 2.009) que diu expressament: «el procedimiento extrajudicial de ejecución, con las limitaciones de procedimiento derivadas de la Sentencia del Tribunal Supremo de 20 de mayo de 2.008 (que es el que ha declarado nulo el art. 220 del Reglamento Notarial) es válido y eficaz, especialmente en el ámbito de ejecución de obligaciones garantizadas con hipoteca».

Conclusió: L'argument definitiu és que l'art. 129 de la Llei Hipotecària ha estat redactat de nou per la Llei d'Enjudiciament Civil i, en conseqüència, ja no es podrà dir que era un precepte preconstitucional, el que obliga als notaris a acceptar els requeriments, com recorda la nota informativa de 6 de juliol de 2009 de la Junta Directiva del Col·legi Notarial de Madrid 

 

MODEL D’ACTA:

 

 

Data de començament: *.

Data de protocol·lització *: 

NÚMERO

(Lloc i data del començament de l'acta.)

DAVANT MEU, * Notari de l'Il·lustre Col·legi de Catalunya, amb residència a *, 

COMPAREIX:

EL SENYOR ** major d'edat, *, veí de *, amb domicili a *.  Exhibeix DNI/NIF número *.

Intervé en nom propi.

L'identifico pel seu expressat document nacional d'identitat el número del qual coincideix amb el de la seva identificació fiscal. Té, a judici meu, interès legítim, capacitat i legitimació per instar la present ACTA NOTARIAL DE COMPLIMENT DE LES FORMALITATS PER A VENDA EXTRAJUDICIAL i DIU: I DIU:

I. IMMOBLE OBJECTE DE L'ACTA: 

Per tal de tramitar Acta notarial de subhasta, passa a descriure la finca objecte de la mateixa:

URBANA: DEPARTAMENT NÚMERO * (o rústica...)

TITOL:

Inscrita al volum *, llibre *, foli *, finca *, inscripció *, Registre de la Propietat de *.

Valor: * euros.

REFERÈNCIA CADASTRAL:

OPCIONS:

1ª. Ha estat obtinguda pel Notari en forma telemàtica.

La que resulta de la certificació cadastral descriptiva i gràfica; jo, el Notari, dono fe que, sota la meva responsabilitat, l'he obtinguda (pels procediments telemàtics habilitats i d'acord amb l'article 6.6 de la resolució de 28 d'abril de 2003 de la DG del Cadastre) i ha estat sol·licitada als efectes del present atorgament; aquesta certificació queda unida a aquesta matriu.

2ª.- No existeix certificació cadastral gràfica, però sí certificació simplement descriptiva:

La que resulta de la certificació cadastral simplement descriptiva; jo, el Notari, dono fe que, sota la meva responsabilitat, l'he obtinguda (pels procediments telemàtics habilitats i d'acord amb l'article 6.6 de la resolució de 28 d'abril de 2003 de la DG del Cadastre) i ha estat sol·licitada als efectes del present atorgament, si bé, segons aquesta certificació, el Cadastre no pot subministrar encara la certificació gràfica; l'esmentada certificació queda unida a aquesta matriu.

3a.- No s'aporta referència concreta (o només la de la finca matriu) i no s'ha obtingut pel notari en forma telemàtica.

Subopcions:

a): No té encara referència cadastral concreta.

      b): No m'ha estat aportada la referència cadastral concreta, i tampoc no l'he obtinguda jo, el Notari en forma telemàtica.

En totes dues subopcions (a continuació):

Tot això sense perjudici de quedar facultat, jo, el Notari, per fer constar mitjançant diligència qualsevol informació adient. 

CÀRREGUES I LIMITACIONS 

Opció 1.- Manifestació del requeridor:

Manifesta el requeridor, sota la seva responsabilitat, que l'estat físic de la finca és correcte, que la finca està lliure de càrregues i que el seu titular ostenta la possessió lliure de la mateixa, estant lliure d'arrendaments....

Ver el contenido completo de este documento


Cargando preview de artículo ... cerrar